go to top

Tekmovanje iz poznavanja madžarske zgodovine za osnovnošolce

V Dobrovniku je danes dopoldne potekalo tekmovanje iz zgodovine madžarske za učence dvojezičnih osnovnih šol v Centru za zaščito in reševanje, saj je morala šola zaradi poletnega naliva v zamenjavo strehe, zato njihova telovadnica ni bila primerna za izvedbo tekmovanja.

Na tekmovanje se je prijavilo 11 ekip iz dvojezičnih osnovnih šol iz Lendave, Genterovec, Dobrovnika in Prosenjakovec. Vendar se je tekmovanja udeležilo le 8 ekip po tremi člani, saj so morali nekateri tekmovalci udeležbo odpovedati zaradi bolezni.

Mladi so se morali pripravljati od madžarske prazgodovine, preko osvajanja ozemilj vse do Árpádove dobe. Pripravili so se zelo dobro, saj je skoraj vsaka skupina presegla mejo 50 % možnih doseženih točk. Pred začetkom tekmovanja je nastopila skupina ljudskih pevcev DOŠ Dobrovnik, nato pa je v imenu šole pozdravil Miha Štampah, udeležence pa je nagovoril tudi Mihael Šooš. Tekmovanje je vodil zgodovinar Peter Šooš, ki je skupaj s predsednikom žirije, našim kolegom Zoltánom Patyijem obenem pripravil samo tekmovanje. V žiriji sta še sodelovala Péter Hunyadi, ljudski glasbenik in etnograf, ter umetnostni zgodovinar Attila Pisznyák.

Naloge so obsegale vprašanja drži in ne drži, iskanje parov, vprašanja s kratkimi odgovori, iskanje kukavičjih jajc, kronološko razvrščanje dogodkov, izpolnjevanje slepega zemljevida, prepoznavanje slik, vprašanja z več točkami in besedilno nalogo.

V nekaj več kot triurnem tekmovanju so se na prva tri mesta uvrstili dijaki naslednjih šol:

1. mesto: Blanka Kerékgyártó, Iva Kuhar és Márk Szilásd Domonkos – DOŠ Prosenjakovci – 75 %

2. mesto: Ksaver Pratnekar, Márk Gönc in Erik Pavlič – DOŠ I Lendava – 73 %

3. mesto: Gergő Imre, Matija Horvat in Tian Felšő – DOŠ I Lendava – 69 %

Vsak član ekipe je prejel darilni bon, udeležijo pa se lahko tudi nagradnega izleta, ki bo organiziran naslednjo pomlad.

Čestitke vsem udeležencem in učiteljem, ki so pomagali pri pripravah! Se vidimo spet naslednje leto!

divider